Aby zgłosić szkodę potrzebne są:
- dowód osobisty,
- numer konta (na który PZU wypłaci świadczenie),
- numer polisy,
- dokumenty dotyczące szkody zgodnie z listą poniżej
W przypadku problemów ze zgłoszeniem szkody lub pytań dotyczących wypełniania formularzy zgłoszeniowych służymy pomocą.
Świadczenia PZU zgłosić można:
Aby zgłosić szkodę potrzebne są:
- dowód osobisty,
- numer konta (na który WARTA wypłaci świadczenie),
- numer polisy,
- dokumenty dotyczące szkody zgodnie z listą poniżej
- wniosek
W przypadku problemów ze zgłoszeniem szkody lub pytań dotyczących wypełniania formularzy zgłoszeniowych służymy pomocą.
Świadczenia zgłosić można:
TUnŻ Warta S.A. skrytka pocztowa 1013, 00-950 Warszawa
ZGON UBEZPIECZONEGO
- Odpis skrócony aktu zgonu.
- Dwie strony dowodu osobistego osoby uprawnionej.
- Dokumenty, z których wynikają okoliczności i przyczyna zgonu ubezpieczonego (np. karta zgonu, dokumentacja lekarska, wynik sekcji zwłok, dokumenty z prokuratury).
OSIEROCENIE DZIECKA
- Odpis skrócony aktu zgonu ubezpieczonego.
- Dokument stwierdzający tożsamość uprawnionego dziecka (np. dowód osobisty, legitymacja szkolna, indeks wyższej uczelni, skrócony odpis aktu urodzenia dziecka).
- Dokumenty, z których wynikają okoliczności i przyczyna zgonu ubezpieczonego (np. karta zgonu, dokumentacja lekarska, wynik sekcji zwłok, dokumenty z prokuratury).
- Dwie strony dowodu osobistego opiekuna prawnego – w przypadku dziecka niepełnoletniego. Uwaga: Jeżeli osierocone dziecko jest równocześnie osobą uprawnioną do świadczenia z tytułu zgonu ubezpieczonego, powinny być złożone 2 wnioski: z tytułu zgonu ubezpieczonego i z tytułu osierocenia dziecka.
ZGON MAŁŻONKA/PARTNERA UBEZPIECZONEGO
- Odpis skrócony aktu zgonu.
- Dokumenty, z których wynikają okoliczności i przyczyna zgonu (np. karta zgonu, dokumentacja lekarska, wynik sekcji zwłok, dokumenty z prokuratury).
ZGON DZIECKA
- Odpis skrócony aktu zgonu.
- Dokumenty, z których wynikają okoliczności i przyczyna zgonu (np. karta zgonu, dokumentacja lekarska, wynik sekcji zwłok, dokumenty z prokuratury) – w zależności od zapisów w OWU.
ZGON NOWORODKA
- Odpis skrócony aktu zgonu noworodka – w przypadku noworodka, który przyszedł na świat żywy i nie ukończył 1 roku życia.
- Odpis skrócony aktu urodzenia z adnotacja „dziecko martwo urodzone” – w przypadku noworodka poczętego lecz nienarodzonego.
- Dokumenty, z których wynikają okoliczności i przyczyna zgonu noworodka (np. karta zgonu, dokumentacja lekarska, wynik sekcji zwłok) – w przypadku noworodka, który przyszedł na świat żywy i nie ukończył 1 roku życia.
ZGON RODZICÓW UBEZPIECZONEGO
- Odpis skrócony aktu zgonu.
- Dwie strony dowodu osobistego osoby uprawnionej.
ZGON RODZICÓW MAŁŻONKA/PARTNERA
- Odpis skrócony aktu zgonu.
- Dwie strony dowodu osobistego małżonka/partnera lub odpis skrócony aktu małżeństwa.
URODZENIE SIĘ DZIECKA
Dotyczy również urodzenia się dziecka ze skalą APGAR 1-5 pkt, urodzenia się dziecka z wadą wrodzoną oraz urodzenia się martwego dziecka:
- Odpis skrócony aktu urodzenia. Załącznik nr 1 do materiału informacyjnego do obsługi roszczeń
- Dwie strony dowodu osobistego uprawnionego.
POWSTANIE TRWAŁEGO USZCZERBKU NA ZDROWIU W WYNIKU WYPADKU LUB WSKUTEK ZAWAŁU SERCA, UDARU MÓZGU
- Dokument potwierdzający udzielenie pierwszej pomocy lekarskiej zaraz po wypadku wraz z rozpoznaniem doznanego urazu (np. karta informacyjna z pogotowia ratunkowego, historia choroby ze szpitala).
TRWAŁE CAŁKOWITE/CZEŚCIOWE INWALIDZTWO
- Pełna dokumentacja z leczenia (np. ze szpitala, przychodni), pozwalająca na ustalenie powodu powstania niezdolności do pracy.
- Zwolnienia lekarskie oraz zaświadczenie macierzystego zakładu pracy stwierdzające przez jaki czas uprawniony korzystał ze zwolnienia lekarskiego.
- Dokument o przyznaniu renty zgodnie z zapisami OWU/orzeczenie stwierdzające całkowite lub częściowe inwalidztwo, niezdolność do pracy.
- Orzeczenie lekarza orzekającego stwierdzającego konieczność powstrzymania się Ubezpieczonego od pracy w celu przeprowadzenia zaleconego leczenia (odbycia urlopu dla poratowania zdrowia), wraz z dokumentacją medyczna, która była podstawa do wydania tego orzeczenia – dla ryzyka niezdolności w zawodzie nauczyciela, w zależności od zapisów OWU.
CAŁKOWITA OKRESOWA LUB TRWAŁA NIEZDOLNOŚĆ DO PRACY/CZASOWA NIEZDOLNOŚĆ DO PRACY UBEZPIECZONEGO LUB WSPÓŁUBEZPIECZONEGO/ NIEZDOLNOŚĆ DO PRACY W ZAWODZIE KIEROWCY LUB W ZAWODZIE NAUCZYCIELA/NIEZDOLNOŚĆ DO SAMODZIELNEJ EGZYSTENCJI
- Pełna dokumentacja z leczenia (np. ze szpitala, przychodni), pozwalająca na ustalenie powodu powstania niezdolności do pracy.
- Zwolnienia lekarskie oraz zaświadczenie macierzystego zakładu pracy stwierdzające przez jaki czas uprawniony korzystał ze zwolnienia lekarskiego.
- Dokument o przyznaniu renty zgodnie z zapisami OWU/orzeczenie stwierdzające całkowite lub częściowe inwalidztwo, niezdolność do pracy.
- Orzeczenie lekarza orzekającego stwierdzającego konieczność powstrzymania się Ubezpieczonego od pracy w celu przeprowadzenia zaleconego leczenia (odbycia urlopu dla poratowania zdrowia), wraz z dokumentacją medyczna, która była podstawa do wydania tego orzeczenia – dla ryzyka niezdolności w zawodzie nauczyciela, w zależności od zapisów OWU.
ŚWIADCZENIE SZPITALNE (Hospitalizacja, w tym hospitalizacja w wyniku ciąży wysokiego ryzyka)/ OPERACJA/ LECZENIE SPECJALISTYCZNE/ ŚWIADCZENIE REHABILITACYJNE/ POBYT NA OIOM/OIOK/OIT/ POBYT W SANATORIUM/ L4 PO HOSPITALIZACJI/ RYCZAŁT NA ZAKUP LEKÓW/REKONWALESCENCJA
- Dokumentacja medyczna, potwierdzająca fakt pobytu w szpitalu, wykonaną operację, leczenie specjalistyczne, pobyt na OIOM/OIOK/OIT, okres pobytu oraz jego przyczynę, zwolnienie lekarskie, skierowanie do sanatorium – w zależności od ryzyka.
- Karta informacyjna leczenia szpitalnego zawierającą potwierdzenie ciąży wysokiego ryzyka, a w przypadku braku takiej informacji zaświadczenie od lekarza prowadzącego lub kartę ciąży o przebiegu ciąży dla ryzyka pobytu w szpitalu spowodowanego ciążą wysokiego ryzyka.
- Karta informacyjna leczenia szpitalnego uwzgledniająca okres pobytu na OIOM/OIOK/OIT z datą przyjęcia i wypisu dla ryzyka pobytu na OIOM.
- Zatwierdzone przez uprawniony organ i wystawione przez uprawnionego lekarza skierowanie do sanatorium oraz dokument potwierdzający pobyt (karta informacyjna, zaświadczenie) wystawiony przez sanatorium dla ryzyka pobytu w sanatorium.
- Zwolnienia lekarskie wydane przez szpital lub zaświadczenie wydane przez Ubezpieczającego o pobieranym zasiłku chorobowym w związku z pobytem Ubezpieczonego za zwolnieniu lekarskim wydanym przez szpital – dla ryzyka rehabilitacji poszpitalnej lub L4 po hospitalizacji. Załącznik nr 1 do materiału informacyjnego do obsługi roszczeń
ZAKAŻENIE WIRUSEM HIV W WYNIKU WYPADKU PRZY PRACY, DLA PRACOWNIKÓW ZOZ LUB W WYNIKU TRANSFUZJI KRWII
- Dokumentacja lekarska związana z leczeniem i rozpoznaniem wirusa HIV w tym wyniki test na obecność wirusa HIV w organizmie.
DOŻYCIE DO KONCA OKRESU UBEZPIECZENIA I WYKUP UBEZPIECZENIA
- Dwie strony dowodu osobistego osoby uprawnionej.
LISTA DODATKOWYCH DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH W PRZYPADKU ZGŁOSZENIA ROSZCZENIA O WYPŁATE ŚWIADCZENIA ZWIAZANEGO Z:
- WYPADKIEM, WYPADKIEM PRZY PRACY I WYPADKIEM W TRAKCIE PROWADZENIA POJAZDU:
- Dokument potwierdzający fakt zaistnienia wypadku oraz stan trzeźwości osoby, której dotyczy roszczenie np. protokół policji, prokuratury, protokół wypadku przy pracy. W przypadku braku w/w dokumentu, wymagane jest podanie informacji, przez kogo i gdzie prowadzone było dochodzenie (np. na formularzu wniosku o wypłatę świadczenia).
- Jeśli do wypadku doszło w trakcie prowadzenia pojazdu, wymagane jest złożenie dokumentu uprawniającego do kierowania danym pojazdem np. prawo jazdy. W przypadku, gdy z okoliczności zdarzenia wynika, że do wypadku doszło z powodu niesprawności pojazdu należy dodatkowo przedłożyć dokumenty dopuszczające pojazd do ruchu np. dowód rejestracyjny pojazdu z wpisem badania technicznego.
- WSPÓŁUBEZPIECZONYM (MAŁŻONKIEM, PARTNEREM, DZIECKIEM):
- Odpis skrócony aktu małżeństwa (w przypadku jego braku – dwie strony dowodu osobistego małżonka) – gdy zdarzenie dotyczy małżonka, z wyjątkiem roszczenia dotyczącego zgonu małżonka.
- W przypadku braku możliwości ustalenia stopnia pokrewieństwa, konieczne są dodatkowe dokumenty np. odpis skrócony aktu małżeństwa, odpis skrócony aktu urodzenia – w zależności od sytuacji.
- Dwie strony dowodu osobistego partnera – gdy zdarzenie dotyczy partnera, z wyjątkiem roszczenia dotyczącego zgonu partnera.
- Odpis skrócony aktu urodzenia dziecka lub dwie strony dowodu osobistego dziecka – jeśli zdarzenie dotyczy dziecka, z wyjątkiem roszczenia dotyczącego zgonu dziecka.
DODATKOWE INFORMACJE:
- Oprócz wymienionych powyżej dokumentów, niezbędnym może okazać się dostarczenie innych dokumentów, zależnie od charakteru sprawy.
- Wskazane jest, aby dostarczane dokumenty miały formę kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku agentów Warty, dla identyfikacji, na poświadczeniu rekomendowane jest podanie numeru agenta.
- W przypadku gdy osoba uprawniona do świadczenia nie jest osobą fizyczną, z wnioskiem o wypłatę świadczenia występuje przedstawiciel uprawnionego (np. upoważniony pracownik), dołączając dokument upoważniający go do występowania w imieniu uprawnionego podmiotu np. wypis z rejestru ewidencji działalności gospodarczej lub z Krajowego Rejestru Sadowego albo innego właściwego rejestru lub stosowne pełnomocnictwo.
- W przypadku, gdy zgłaszane zdarzenie wystąpiło w okresie karencji należy do wniosku o wypłatę świadczenia załączyć zaświadczenie o poprzednim ubezpieczeniu.